onsdag den 15. januar 2014

ventetiden



Efter at have købt India Flints bog stuff,steep + store , har jeg været spændt på at komme igang, jeg havde stadig ligusterbær i fryseren og har valgt at prøve med dem ., først lagde jeg nogle af bærrene i blød i en krukke med kogt lunket vand og eddike som stod og gærede i 2 dage , derefter tog jeg et stykke bourette silke , lagde nogle bær deri sammen med lilla hvidløgsskaller , rullede det sammen , kom ruststykker indeni , strammede det hårdt til med snoren og lagde det i krukken, kom  en del af væsken som havde gæret i , lukkede til og nu står det i vindueskarmen og får lys . det andet stykke silke jeg havde kom jeg privet berries i samt nogle blade. fra den røde løn og nogle euca blade og et stykke rust rullede det sammen og kom det i min kobbergryde kogte 1 time , efter at have svalet af lagde jeg det i glasset med resten af den gærede væske og det venter nu også, er lidt spændt på at se hvad  resultaterne bliver , hvor længe ?  Ja, det bestemmer jeg , tror jeg , hvis jeg kan vente.
her er nogle billeder:    India Flints bog kan købes gennem BLURB hollandske forlag , for folk i europa bliver portoen ikke så høj.



bourette silke i kobbergryde

den resterende silke og væske fra ligusterbær 2 processer igennem

Indias bog med lette overskuelige arbejdsbilleder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar