lørdag den 22. februar 2014

FIltet vægstykke med eucalyptus cinera print


Dette stykke filt med print har jeg lavet efter jeg kom hjem fra Kursus med India Flint  min mentor (vejleder ), sidste år i august , på kurset havde jeg medbragt stykker af filt , d.v.s. at det skulle have været uldstof, så efter at have prøvet print på filt som ikke gav noget særligt tryk , snakkede vi en del om det , skyllede det i eddike og prøvede igen - ingen særlig forandring, men Indias råd inden jeg tog hjem var at prøve at pakke ulden ind i silke- bomuldsstykker eller hvad du har, lukke tæt i enderne , komme snor stramt omkring - efter hjemkomst havde jeg et stykke gråt karteflor som jeg havde filtet , købt i Spanien fra et uldfirma i pyrænæerne som hedder OBRADOR XISQUETA, gik ind i en blomsterforretning her i min by og købte for første gang nogle eucalyptus , da hun kom med euca cinera vidste jeg de ville give farve , foldede filten og lagde euca indimellem , stoffet omkring og strammede til , fortsatte med at tilberede badet i gryden , kogte eucalyptus med eddike 1 time og kom filten i , der stod  og kogte ca. 1 time , lod det svale af i badet , tog det op , foldede ud og så det flotteste resultat på et sykke uld der på samme tid var blødt, havde struktur og ru som jeg godt kan lide , glad var jeg og stolt og det samme var XISQUETA- det var en rigtig god læring - beskrivelsen af dette kommer sent !!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar