søndag den 27. april 2014

såning af frø til ecco colour


I dag tog jeg over til Tåsinge  hos en ven for at lægge nogle frø i jorden til brug for blå farve vaid og gulerødder en særlig slags, det var det dejligste vejr og deres have var hel vidunderlig, jeg er meget spændt på at se når det vokser frem , det er første gang jeg prøver at så vaid , som er grønne blade du kan lægge i fryseren i en plastikpose. Citat fra India Flint : Freezing  Put leaves in Baggie, put baggie in freezer. an hour does the trick. Pat the baggie to crumble the leaves and then drop them in lukewarm water.  piece of fabric soaked overnight with freshly thawed leaves and tap water. Jeg har skrevet på engelsk for at gengive så korrekt som muligt . 

Min egen konklusion , husk at tage frø fra til næste år , jeg har læst at det er kun første år du kan bruge bladene , hvis der er andre der ved noget mere . skriv en kommentar.

Her er nogle billeder :

mine favorit blade i øjeblikket er vilde jordbærblade

frøene købt hos Albinius frø on-line

jeg venter i spænding


den dejlige have 

mere have


Ingen kommentarer:

Send en kommentar