onsdag den 28. maj 2014

Ecco print på akvarelpapir med planter og rust


 I den sidste tid har jeg arbejdet med plantetryk på akavrelpapir som jeg købte i en hel uforglemmelig forretning i Italien , planterne har været vilde jordbær blade. løn den alm. grønne, blomsterne fra vilde gulerødder, på nogle af arkene har jeg lagt et stykke jern metal oven på eller under bladene , det giver en anden effekt,nogle af arkene har jeg lagt stof omkring , lagt snor omkring og lagt alle pakkerne imellem to stykker træ og bundet til igen , lagt det i gryden med vand og kogt i 1 time , taget op og vandet hældt fra og de står der til næste dag hvor jeg åbner og papiret tørrer , de danske planter har utrolig stærk gul farve , måske på grund af de klima ændringer vi har oplevet.

vild jordbærblad og rust

vilde jordbærblade i krukke med rust ca. 1 uge

ukendt plante med rust , stadig ukendt og vild gulerod

vild jordbærblad

alm. løn

blomster fra vild gulerod

Ingen kommentarer:

Send en kommentar