tirsdag den 22. juli 2014

mine forsøg med perikon ( st. Johns Wort) fra naturen


Jeg har igennem en længere periode lavet nogle forsøg med vilde perikon , som har blomstret tidlig i år, jeg havde læst  i India flints bog om nogle forsøg hun havde gjort med blomsterne , jeg valgte at arbejde med en krukker , fra bogen stuff,steep+ store , jeg lagde noget hør købt i italien sammen med lidt alun og et stykke filt , blomsterne var rullet ind i stoffet af hør og et  uden , det samme med filten , åbnede den ene efter kort tid da den begyndte at "arbejde" og den anden noget senere .
Efter nogen tid lavede jeg endnu to krukker , den ene med hør kun lidt alun og hele planten i , den anden med et stykke silky merino jersey jeg havde tilbage med blomsterne indeni sammen med lavendel og merian , hele planten i krukken, jeg er meget glad for denne plante den er så speciel at arbejde med . farveægte, farverne bliver forskellige alt efter hvad du forsøge dig med, vand bejse og stof .


den vilde Perikon 

hør 
print af blomsterne 

silky merino jersey uden bejdse

filt

silky merino jersey , det er et tørklæde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar