torsdag den 2. januar 2014

print og farvning med ligusterbær



Det nye år startede med print og farvning med ligusterbær som jeg havde i fryseren, materialet var bourettesilke og rester fra silkymerino jersey , de var blevet bejset med alun , så havde jeg læst at det skulle give en blå farve , hvilket skete da jeg kom det i vandet , kogte en time el. mere , lod det svale af og senere på dagen tog jeg det op, tørrede , vasket og strøget , jeg synes stadig det er svært med bær og bourette sikke som jeg er glad for da det har lidt mere struktur ,

I øjeblikket har jeg  et stykke silke i ligusterbær , ubejdset og med eddike i vandet så det skulle blive rødt , hvilket ser ud til at ske , spændende , så vent og se .

Her er nogle billeder fra det første blå grønne afkog :













Jeg er  blevet meget glad for ar arbejde med silky nerino jersey som har været i det samme bad som ovenstående billsder ,en del af det overfarvet , derfor de meget forskellige farver , stoffet er let at sy i , trevler ikke og her lavet til et pandebånd


Ingen kommentarer:

Send en kommentar