fredag den 28. februar 2014

Indigo




Jeg har nu købt bogen Indigo af Jenny Balfour- Paul , for de danskere som ser min blog vil jeg blot sige at bogen er på engelsk , men det er til at læse , der er nogle dejlige billeder, bogen er købt på forlaget Book Despository og fragten er fri , jeg vedlægger billeder et fra mit arbejde i Italien hvor jeg lærte indigo , det strikkede sjal af alle de prøver vi arbejede med og sjalet er fra hank and spool mit hjemmearbejde , meget tyndt og fint, endnu et billede fra bomuldsrester fra det sidste bad og bomuld  med rustprint som venter på at blive farvet , desuden håber jeg at få flere bundter hvidt uld og noget jeg kan farve gult først og derefter grønt i indigo badet , ventetid: Det bliver først til sommer men så glæder jeg mig også .   Inde i bogen er der  billeder med  uldeksempler først farvet med weld og derefter i blåt for renaissance dying  Andie Luijk som jeg har lært indigo farvning fra


lidt billeder inde fra bogen

mere blåt

strikket sjal af de forskellige prøver og et meget tyndt sjal 
bomuldsrester og bomuld med rust og uldgarn som venter på at få farve

Ingen kommentarer:

Send en kommentar