fredag den 8. august 2014

nyt silkesjal med print fra japanske løn og tagrør



Jeg er kommet ind i en periode hvor jeg synes det er spændende at lave sjaler , har fået leveret noget silke , som er fra AU Beatiful silk , men leveret af en bekendt fra landet som har været på besøg her , deres produkter er jeg rigtig glad for , dog er afstanden stor hmm, jeg klippede et stykke af som havde størrelsen til et sjal , lagde løn som var havde ligget i rustopløsning nogle timer , derefter tagrør , det var lidt svært på silken som arbejder og er levende , med det resultat at tagrørerne kun var der sporadisk , kogte det en time i min kobbergryde , da jeg pakkede det ud var der kun lidt lyserødt , hvor sivene skulle have været , dog flotte print fra løn , da rustopløsningen indeholder eddike , tror jeg det har givet det lyserøde skær , så jeg valgte at finde nogle nye tagrør og lagde dem i blød i noget vand lagde dem på og foldede så stramt jeg kunne , koge ,åbne og nu synes jeg den grønne farve kom mere frem og er stort set tilfreds , silken hedder crepe de chine














Ingen kommentarer:

Send en kommentar