mandag den 13. april 2015

strik af vanter og pandebånd med islandsk garn oh uldgarn shetlandsøerne - knitting of mittens and headband done of icelandic wool and yarn from the isles of shetland

I januar var jeg til workshop i at strikke med helene Magnusson fra island , dels havde jeg noget islandsk uld som jeg havde startet med at srtikke vanter efter hendes opskrifter på engelsk , det var svært , men efter at have købt strikkepinde i meget små str. nr.1 og 2



og læse en opskrift på engelsk er det blevet en sport at strikke disse vanter , i loop shop købte jeg nogle bundter garn fra shetland som mixed farverne , her er vinterens arbejde og jeg fortsætter med vanterne .strikning er nu blevet en slags meditation for mig

In january i was to a knitting workshop with Helene Magnusson , because i have some icelandic wool from her and a pattern , trying to knit mittens and headband , after buing very thin needle nr, 1 and 2 i found out of doing the wright and reading the pattern in english ,it have been a sport to continue, in loop shop i bought a few yarn from the isles of Shetland in colour which match , so i continue the mittens , here are from my work this winter , the yellow one are not finish , knitting have again being a kind of meditation.


to færdige og et en der endnu ikke er færdig , den sidste vante er et mix af begge garner 

pandebånd samme mønster men allgevel forskellige strikket i farn fra shetlandsøerne 

det garn jeg har tilbage begge kvaliteter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar