lørdag den 6. september 2014

1-2-3 indigo dag

  de sidste billeder kom i omvendt rækkefølge , men gør det noget , det skader ikke  at se dem 


udsigt fra dalis hus


eucalyptus træ



  I dag da vejret var godt og jeg kunne være udenfor , havde jeg samlet forskellige stoffer og lidt garn til at farve , da jeg havde påbegyndt processen , fandt jeg ud af at jeg havde for lidt druesukker , men havde også læst at krap kunne bruges i den blå farve fordi den  indeholder sukker , så jeg målte lidt af og stødte det så godt jeg kunne , den blå vat blev færdig og jeg synes at resultatet er blevet godt , de to stykker silke er blevet printet i Spanien , hvor jeg har været, det forløb ikke helt som ventet , så derfor har jeg efterbehandlet med den blå farve , dels er jeg blevet inspireret af blå fra mit besøg i cadaques og pyænæerne , senere vil jeg forsøge at stykke sammen og sy til en helhed :


forsøger at få krap til pulver

silke og et med print lavet i taull

et stykke med print mest st. johns wort

det er en fornøjelse at se den blå farve

print på akvaralpapir et lille dyp i det blå bad

hør som har været farvet i st. johns wort og syet på , også et indigo bad

øverst hør , under de tre stykket silke

min t-shirt fik også et fornyet bad

mine sidste stykker jersey merino silky

garn først farvet med følfods bl. nu
 en dejlig grøn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar