fredag den 12. september 2014

planter fra min rejse i Spanien - lidt dansk - og nye farver



Sidst i august tog jeg til Pyrænærerne i Nordspanien for at besøge venner , derefter videre til Figureres for at se Dali Museum og derfra til Cadaques ved Costa Brava kysten , alle steder så jeg en dejlig natur og det er første gang jeg  lægger billeder ind fra udlandet , tag godt imod det . der var mange blade jeg gerne ville have taget med hjem , men India Flint har fortalt hvordan de gør i Australien og det er bedst og lovformlig  at vi bruger vores egne landes blomster og blade , til slut et dansk sjal først farvet i min woad derefter printet med tagrør og nu farvet med blomster fra sommerfuglebusken , som giver en flot farve og har været i fryseren først.

edelweiss

arnika en vidunderplante

jeg har desværre glemt navnet , de brune er frø

træstammen til ovenstående blade



bladene forneden kommer fra dette træ navn?


de små gader i cadaques er belagt med blomster blade

eucalyptus træ i Dalis have


sjal farvet med vaj derefter print med tagrør og nu farvet med blomster fra sommerfuglebusken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar