onsdag den 24. september 2014

farvning med gyldenris


Efter at have opdaget gyldenris planten ønskede jeg at prøve at farve med denne plante , kogte blomster og blade , siede det og lagde  silke og silketråde , hankies uden bejse , kogte det og lod det svale af i farvesuppen , da jeg tog det op havde det ikke så meget farve som forventet , nogle dage derefter ville jeg prøve at komme det i et alunbad både det farvede og det hvide silke og hør , straks kunne jeg se en stor forandring og farvestoffet fra denne plante er meget stort, det er nu tørret og silken har jeg yderligere forsøgt at lave print med valnøddeblade , som desværre ikke er blevet så tydelige , men den måde jeg har foldet det på viser linjer af valnød og den kan jeg godt lide , er parat til at prøve at farve igen , det er en dejlig gylden farve .

GYLDENRIS

I ALUN BAD , TAGER HURTIGT FARVE

SILKEN MED VALNØD PRINT

DER SES LIDT TRYK FRA BLADENE


SILKE HANKIES TIL AT SPINDE - HÅNDSPUNDEN SILKE OG TRÅDE

 FRA MIN GAMLE BLUSE I HØR

Ingen kommentarer:

Send en kommentar